fbpx

Cauciucuri noi pe masina, consum redus

Cauciucuri noi la drumuri vechi

După o vreme, chiar și cele mai bune gume se duc. În Romania, din cauza condițiilor de drum, chiar mai repede.

Până în aprilie am ținut pe mașină (un Citroen C1) anvelopele de iarnă, am avut drumuri de facut în toată țara. La începutul lui aprilie am prins 2 grade și zăpada, drum cu condiții de iarnă. Am lăsat așadar anvelopele de iarnă pe jante până zilele trecute, când după un drum de 400 km deja înjuram gropile, drumul și mașina că a început să scuture. În plus la intrarea in Timișoara am prins jumatate de oră de mers cu 5 km/ora, veneau toți din vacanța de 1 Mai. (pană la urmă poate am avut noroc cu asta)

Ajuns la destinație nu observ nimic, până dimineața când văd că roata e complet dusă. Probabil că am mers cu roata desumflată ultima porțiune de drum. Roata era uzată serios, nu era doar o gaură de cui sau ceva. La vulcanizare aflu problema: două jenți erau uzate serios din cauza gropilor, iar combinația de gropi, jenți uzate și anvelope de iarnă destul de vechi a uzat 2 anvelope din 4 spre 100%.

Bani, consum și anvelope de vară

Am schimbat imediat 2 jenti si 4 cauciucuri, norocul meu ca eram în Timișoara unde este tata si mama cauciucurilor Continental în Ro – am mers la o reprezentață/service și le-am schimbat cu ce aveau pe stoc, echilibrat, preț ok, etc.

Ce am învățat cu ocazia asta:

  • nu merită riscul de a păstra cauciurile pe mașină dacă sunt uzate; am amânat schimbarea lor doar până a trecut anotimpul de iarnă și a fost prea mult. Exista posibilitatea reală să am o problemă/accident, mai ales când am rulat pe autostradă.
  • când cumperi mașina, cumperi și întreținerea mașinii.  E bine să îți bugetezi schimbarea anvelopelor iarna/vara și să iți cumperi altele noi din timp. Dacă le cumperi din timp poți să aștepți după oferte, poți să îți gestionezi banii altfel. Dacă e musai să le schimbi nu mai ai timp să te gândești la asta; e clar că anvelopele de iarnă o să le cumpăr vara asta!
  • nu se compară senzația când conduci mașina cu anvelope noi, jenți noi, echilibrate – e mult mai ușor, nu tremură nimic, simți că se lipește de drum.
  • după ce plătești un set de jenți si de anvelope noi, începi să înjuri o tură drumurile patriei 🙂
  • se schimbă distanța de frânare – se micșorează serios. Bine, am schimbat și placuțele de frână tot în perioada asta dar nu am vazut schimbarea până nu am schimbat anvelopele!
  • scade consumul; știam asta dar nu am realizat cât de mult! cu anvelope și jante noi, după revizie, echilibrare, etc consumul a scazut mai mult de 10 %. Aș zice că spre 20%. Inițial mi s-a părut mult, după ce m-am gandit un pic are sens. Mașina e mică, cauciucurile vechi erau de iarnă, uzate, nu erau la presiunea perfectă oricât le verificam eu înainte de a pleca la drum, din cauza gropilor, după 100 km începeau să o ia razna. Toate se adună și la final cu banii ieși tot pe acolo, doar că ești mai în siguranță cu roți noi.

    Spalatorie auto profesionala Targu Mures8869 spalatorie auto via targu mures

    Intreținere anvelope la Spălătoria Via din Tîrgu Mureș, recomand 🙂 !

Sfaturi primite pe la serviciul auto :

  • folosește, dacă mergi și în afara orașului (peste 6000 km/an) anvelope dedicate iarnă/vară, diferența de bani oricum se amortizează față de un set all season din uzura cauciucurilor și din consumul de combustibil;  sunt persoane care merg doar în oraș, ca mașină de serviciu, cumpărături – doar pentru ei a apărut oferta cu all season.
  • păstrează anvelopele de schimb în condiții bune (să nu fie expuse la îngheț/în bataia directă a soarelui ) ; au apărut ”hoteluri” de anvelope, costa cca 50-100 lei pentru depozitare un an.
  • când abordezi obstacole, gropi, e bine sa le abordezi perpendicular, rezistența e mai mare
  • aveți grijă la accelerări urmate de franări excesive
  • schimbați pe la 5000 km anvelopele între ele, pentru o uzură uniformă.
  • indiferent dacă se circulă sau nu intensiv, anvelopele se strică după cca 5-7 ani, produsele chimice, textile din anvelope se degradează; 
  • verifică-ți periodic jantele, ele se degradează din cauza gropilor și duc la uzura accentuată a anvelopelor (cauzul meu!) .
  • păstrează mașina curată, inclusiv anvelopele. Nisipul, uleiul, pietrele prinse în șanțurile de pe cauciucuri duc și ele la uzura anvelopelor.

Vezi sfaturi și aici, aici si aici.

Articol trimis de Alex, proprietar Citroen C1 ( consum 3,5-4,5 %! )

c1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *